Buikvet Wegtrainen

buikvet wegtrainen

Kan je buikvet wegtrainen?

Buikvet wegtrainen in het kort

Neem minder kcal binnen dan je verbruikt en je zult buikvet kwijt raken. Je kan niet plaatselijk afvallen maar zolang je geen crashdieet volgt en genoeg sportieve handelingen doet per week zul je resultaten behalen en deze behouden. Kcal berekenen is erg makkelijk en kost niet veel moeite.

Wat is vet?

Voordat we beginnen over buikvet moet je begrijpen wat vet is. Vet is namelijk opgeslagen energie. Als je meer energie binnen krijgt dan dat je verbruikt, dan wordt deze energie opgeslagen als vet. Je haalt energie uit eten en drinken, dit wordt uitgedrukt in “kcal”. Het is eigenlijk heel simpel, als jij bijvoorbeeld 2000kcal verbrandt op een dag, en je hebt maar 1800kcal binnengekregen, val je af. Maar hoe weet je nou hoeveel kcal je nodig hebt op een dag? En hoeveel kcal je binnenkrijgt?
Via deze link kun je jouw dagelijkse kcal behoeften uitrekenen.

buikvet wegtrainen

buikvet wegtrainen

En om te weten hoeveel je op een dag binnenkrijgt aan kcal kun je 3 dingen doen:

1: kijk op de verpakking van wat je koopt hoeveel kcal er in zitten.
2: Op internet kun je elke maaltijd opzoeken en bekijken hoeveel kcal er in zitten.
3: download de app “myfitnesspal” op je mobiel en houd bij wat je eet op een dag eet.

Veel mensen die willen afvallen praten over de bekende plek, buik, en willen buikvet wegtrainen. Buikvet wegtrainen kan zeker, maar niet alleen op 1 plek. Je lichaam verbrandt zijn/haar vet over heel het lichaam en niet altijd waar jij wilt. Het is grotendeels genetisch bepaald waar jij vet opslaat en daar is simpel weg niets aan te doen.

Buikvet wegtrainen kan door middel van de volgende stappen
Stap 1: Cardio
Stap 2: Krachttraining
Stap 3: NIET Lijnen of Crash dieten
Stap 4: Train heel je lichaam, niet alleen je buik of benen

Plaatselijk afvallen bestaat niet. Train heel je lichaam en verlaag je vet percentage. wees niet bang dat je gespierd word als vrouw door krachttraining, dat kost namelijk jaren zwaar trainen en stevig eten.

Cardio

Een hele goede manier om vet te verbranden is cardio oefeningen doen. Denk hierbij aan een minimum van 20 minuten in beweging zijn. Bijvoorbeeld:
Crosstrainen
Touwtjespringen
Hardlopen
Fietsen
Skaten
Met cardio verbrand je relatief veel vet.

Krachttraining

Buikvet wegtrainen is leuk, maar als je geen krachttraining doet zul je alleen maar mager worden, maar niet fit. Hieronder geven wij jou 2 goede redenen waarom je krachttraining in je routine zou moeten opnemen.
1: als je meer spieren hebt, verbruikt jouw lichaam meer kcal tijdens het rusten, dat betekent dat je meer kan eten zonder dik te worden.
2: Door buikspieroefeningen te doen zal je buik er veel strakker uitzien na het buikvet wegtrainen.

NIET Lijnen of Crashdiëten

Lijnen en Crash diëten geven een averechts effect. Je raakt wel gewicht kwijt maar weinig vet. En als je na al die weken weinig eten weer normaal gaat eten, ben je zo weer bij je oude gewicht en meestal iets meer.

buikvet wegtrainen

buikvet wegtrainen

 

Dat was al die maanden streng zijn voor jezelf niet waard. Wat je wilt is dat het afvallen blijvend is en niet ondragelijk is om vol te houden. Dat kan! Hou je aan de volgende tips:

1: Eet vaker dan 3x op een dag. Eet om de 2 uur een kleine maaltijd. Ook al is het maar een banaan. Dit zorgt er voor dat je metabolisme bezig blijft, waardoor je energie blijft verbranden.

2: Voor je gaat slapen kun je beter niet teveel eten omdat als je gaat slapen je lichaam dat als vet op kan slaan en dat ten koste gaat van je nachtrust.

3: Neem als je opstaat een goed ontbijt. Zodat je metabolisme op gang komt. Bijvoorbeeld: Havermout met een appel, walnoten en amandel melk.

4: Als je dan toch een cheat meal wilt neem je cheat meal dan voor dat je krachttraining gaat doen, waardoor je voor je training meer energie hebt om goed te trainen!

Train heel je lichaam

Buikvet wegtrainen gaat niet sneller als je alleen maar je buik traint. Je slaat vet op verspreid over heel je lichaam en kan het niet plaatselijk verbranden. Als je alleen maar buik zou trainen en uiteindelijk afgevallen bent, dan is het enige wat er fit uit ziet, je buik. Dat gaat er vreemd uit zien en wil je ook niet. Je zou om de dag een andere spiergroep kunnen trainen zodat je meer dan genoeg rust krijgt om te herstellen.

Voorbeeld:

Maandag: Benen
Dinsdag: Cardio
Woensdag:Rug, Borst, Buik
Donderdag: Cardio
Vrijdag: Armen
Zaterdag: Fitnes test
Zondag: Rust

Conclusie

Buikvet wegtrainen kan door je vetpercentage te verlagen. Je vetpercentage kun je het beste verlagen door cardio en krachttraining te combineren met gezond eten om de 2 uur. niet vlak voor je gaat slapen te eten en door gezond te ontbijten zodat je metabolisme gelijk op gang komt.

En nu?

Zou je het makkelijker vinden om schema te volgen waar alles is uitgeschreven voor jou? Maak dan gebruik van de één van de succesvolle THUISFITNESS VOEDING EN TRAINING PROGRAMMAS.

Voor vrouwen: STRAKKE BUIK VOEDING & TRAINING PROGRAMMA en speciaal voor mannen is er een SIXPACK  VOEDING & TRAINING PROGRAMMA
Ook vind je daar link naar gratis  Start Pakket Training met 6 tips en video’s richting minder buikvet en het lichaam van je dromen

 

Laat een reactie achter via Facebook

Leave A Response

* Denotes Required Field