Koude Douche Afvallen Strategie

koude douche

Koude douche afvallen strategie voor echte verandering en start nieuwe fase en doorbreken van uitstel gedrag en oude patronen

De koude douche strategie is een strategie die ik regelmatig gebruik om mezelf ertoe aan te zetten te beginnen met de dingen waarvan ik weet dat ik ze zou moeten doen maar waarin ik mezelf saboteer door het niet niet te doen, door excuses te bedenken en klassiek uitstel gedrag te vertonen.

Dit is verre weg de beste tool die je kan helpen door die aarzeling heen te breken en je weer in aan zet om de dingen te doen die je zou moeten doen. Soms is het nodig om je staat en houding even helemaal te resetten!

Als je een nieuw project wil beginnen en je hebt er moeite mee jezelf te overtuigen te beginnen. bepaal dan een helder beginpunt en werk vanaf daar stap voor stap verder. Soms moet je er gewoon induiken en beginnen – plannen maken werkt dan even niet.

Koude douche afvallen strategie

Als je bijvoorbeeld wilt afvallen dan zou je kunnen starten door er volledig voor te gaan en te gaan hardlopen tot je niet meer kunt of gewichtstraining tot je maximum of rigoureus al je ongezonde eten geheel uit je huis te verwijderen en allemaal weg te doen. Zo geef je jezelf de noodzakelijke start en weet je onderbewuste dat je serieus bent met je voornemen. Indien je echt wilt afvallen én fitter wilt worden kijk dan op zeker ook op www.sixipackin70dagen.nl voor compleet programma met ondersteuning.

Als je in je bedrijf werkt en je weet niet meer waar je moet beginnen, omdat je zoveel ideeën hebt en plannen en aantekeningen en je weet dat je meer focus moet hebben om resultaten te bereiken, maar het lukt je niet door alle informatie.Je zou je kunnen besluiten op te stoppen met het plannen van elk detail van de werkzaamheden of je meer jaren plan en gewoon één ding (maakt niet uit welke) moeten oppakken en al je energie stoppen om met dat ene ding op je lijst je eerste geld te verdienen.

Duik er volledig in en ga ervoor! Doe het volledig, zodat je geen tijd meer hebt om aan andere dingen te denken. Pak je doelen rigoureus en militaristisch aan. Wees meedogenloos en doe een beetje gek. Kijk je zelf aan in de spiegel en zie een mix van verslaving en gekheid. Zorg op dat moment dat het een obsessie is.

Verander je mentaliteit

Je moet een beetje gek zijn om dit te doen. Het gaat om doorbreken van oude patronen, die soms al heel lang je tegenhouden te bereiken wat je wilt. Je moet je mentale houding voor dingen veranderen. In plaats van te kijken of er een manier is om het te doen, besluit je dat je er volledig en onvoorwaardelijk voor gaat. Niet omdat iemand weet dat je het kunt, maar simpelweg omdat je het kunt. Je zult hoogstwaarschijnlijk wat vreemde blikken krijgen van je vrienden, maar doen zij wat nodig is? Precies.

koude douche

Koude douche. Is ook echt koud…

Koude douche therapie of koude douche strategie

Hier is waar de koude douch therapie in beeld komt.
Wil je je mentaliteit veranderen en je droom leven? Neem dan iedere morgen een koude douche. Direct zodra je wakker wordt. Spring onder de douche. Doe je ogen dicht, draai de draai open en zet de temperatuur op KOUD. Niet een beetje koud. Nee IJskoud. Probeer het water zo koud mogelijk te zetten, zo koud dat de pinguïns op op Antarctica het er koud van zouden krijgen. Doe dit gedurende de komende 30 dagen en minimaal 3 minuten.

De eerste dag dat je dit gaat doen, is vervelend. Je zult 10 minuten vreemd staren naar de douchekop en gaan huilen als je alleen al aan het idee denkt, je hart zal sneller gaan kloppen en wellicht zal je schelden wie in hemelsnaam dit verzonnen heeft en waarom je hier zo staat. En als je dapper bent, dan zul je toch de koude douche 5 seconden aanzetten voordat je er gillend onder vandaan gaat en je terug trekt van de uitdaging en je de douche weer warm zet.

De tweede dag, zul je misschien de koude douche voor wel 10 seconden laten lopen, maar omdat het erg koud is zul je snel weer warme kraan open zetten.

De derde dag (of hoelang je er ook overdoet). kijk je naar de douche en weet je dat je sterker bent dan de douchekop en je ziet dat de douche bang van je wordt. Je zet je tanden op elkaar en je springt onder de douche met alles wat je hebt. Je zet de temperatuur ijskoud en je zal een aantal kreten slaken die je wellicht niet van plan was en je zult gaan bewegen (misschien is het eee goed idee om je huisgenoten te waarschuwen, zodat ze weten dat je dit gaat doen en dat het verder goed met je is…)

De grote ommekeer begint op het moment dat je werkelijk besluit dat je het GAAT DOEN. Als je helemaal in het water bent, verwelkom je de kou. Je zorgt ervoor dat het over je hele lichaam stroomt, je benen, je armen, je ruk en je nek en uiteindelijk ook je kruis. Misschien zul je als een Tarzan schreeuwen, maar op het moment dat je besluit het te doen, dan ga je ervoor en geef je jezelf eraan over en dan ben je er niet meer bang voor!

Als je besluit deze koude douche uitdaging te doen, dan zal je jezelf een ding realiseren, en heel snel: Het is balen. Het bis enorm balen.

Heel erg balen. De eerste 30-60 seconden zijn een hel op aarde. Net zo erg als je je had voorgesteld toen je nog warm en droog voor de meedogenloze douche stond.

Maar….op het moment dat je het 60 seconden volhoud, dan begin je je aan te passen. Het water is nog steeds ijs en ijs koud, maar je bent al zo koud geworden als mogelijk en je kunt niet nog kouder worden. Je lichaam doet een grandioos ding – het begint zich aan te passen. Vrij snel realiseer je je dat het water niet “zo” koud meer is. En niet te vergeten je angst of het beven dat je voor de douche had is ook weg. Je hoeft niet meer bang te zijn voor hoe het zou zijn, omdat je uit eerste hand weet hoe het is. En het is balen….maar wordt steeds beter omdat jij het beter maakt!

Onoverwinnelijk worden

Koude douches maken je onoverwinnelijk. Dit is geen leugen. Na je eerste 5 minuten uitdaging met de douche kan niets of niemand je meer stoppen. Waarom?
De douche laat je zien hoe slap je angst werkelijk was.

Wanneer je staart naar de kraan uit de hel kun je maar aan één dingen denken – dit is verschrikkelijk balen, verschrikkelijk balen. Waarom? Omdat het zo is en omdat je bang bent dat het heel erg is. Maar alleen maar omdat iets balen of verschrikkelijk is, betekent het niet dat je het niet kunt overwinnen. Alleen maar omdat iets moeilijk is of lijkt betekent nog niet dat het onmogelijk is. Alleen omdat je ergens bang voor bent, betekent niet dat je er bang voor hoeft te blijven!

Wanneer je naar de kraan staart, realiseer je dan dat het balen wordt en besluit je jezelf eraan over te geven, plotseling zal je het ervan balen gaan omarmen. In plaats van weg te rennen voor je angst, daag je het uit, daag je angst uit je te verslaan, Als je gek genoeg bent om dat te doen, dan zal gewoonlijk je angst afdruipen en weg rennen wanneer het doorheeft dat jij besloten hebt dat jij niet zult verliezen.

koude douche

Koude douche therapie. Doe het gewoon!

Hetzelfde gebeurt wanneer je in het midden van de dag een taak moet uitvoeren je een moment aarzelt in plaats van het te doen. Je kan ditzelfde doen met een work-out, opdracht voor je bedrijf of zelfs een telefoon gesprek waarvan je weet dat je die moet doen, maar steeds aarzelt en uitstelt, omdat je ervan overtuigd bent dan het niet 100% leuk is.

Als je het niet wilt doen, dan stel je het uit en ga je iets anders doen wat je wel leuk lijkt en hierdoor kom je niet verder en blijf je brandjes blussen in plaats van doen wat nodig is. je laat je door angst regeren. Dat is dan een standaard patroon. Als het moeilijk wordt dan ga je wat anders doen.

Maar wanneer je de koude douche therapie gedaan hebt, gaan de dingen veranderen! Nadat je naar de douche kop gestaard hebt in de ochtend en de kou overwonnen hebt, zul je steeds vaker de aarzeling herkennen. Je realiseert je dezelfde aarzeling en het patroon dat je tegenhoud in je werk, projecten, aangaan relaties of trainen en sporten. Dit is precies dezelfde angst die je gezien en ervaren hebt in de douchekop voordat je de koude kraan wijd open draaide. En je realiseert je dat je al een keer eerder vandaag deze angst overwonnen hebt. De enige manier waardoor die angst je pijn kan doen is door je te intimideren en te laten stoppen met het doen waarvan je weet en diep van binnen voelt dat je moet doen.

Die aarzeling, die angst die wil je overwinnen. Op den duur wen je eraan en verwelkom je dat gevoel en ga je graag de uitdaging aan en zal je je belemmerende patronen doorbreken. Doe je dit lang genoeg dan wordt het doorbreken een nieuwe gewoonte en zal de kwaliteit van je leven verhoogd worden en je zal veel meer gedaan krijgen.

Langzaam maar zeker realiseer je je dat het slechts een groot monster in de kast is. Groot , angstaanjagend en alleen maar in je verbeelding! Jij bent veel groter dan dat! je bent beter, je bent een winnaar en je hebt al eerder die dag je angst overwonnen. Het kan je niet meer stoppen. Je overwint je angsten

Je realiseert  je dat als je er in springt de eerste 30 tot 60 seconden van je project, doel of voornemen zal absoluut enorm balen zijn – en gewoonlijk zal het ook echt zo zijn – maar daarna, ga je verder, je bent er de baas over, je overwint het, je wordt steeds sterker en je gaat door naar het volgende grote ding.

Je hoeft maar 30 seconden dapper te zijn en de eerste stap in je angst of het onbekende te zetten en daarna gaat er een nieuwe en vollere wereld voor je open een wereld waarvan je niet kon bedenken wat het je gaat brengen. Go for it! Make it happen!
En totaal niets kan je stoppen. Je bent onoverwinnelijk!

Hoe gebruik je koude douche therapie?

Waarom zou je zelf willen martelen? We hebben toch niet voor niets warm water! Ik gebruik dit om dingen voor elkaar te krijgen en oude en hardnekkige patronen te doorbreken. Ik kies één ding uit dat ik de komende 30 dagen ga doen en doe het dan ook. Ik heb dit nu een aantal keer gedaan en ik heb er veel mee bereikt.

Het werkt ook uitstekend als je besluit nu echt gezonder en fitter te worden en te starten met een programma die je binnen 70 dagen gegarandeerd fitter en gezonder gaat maken. Mij heeft het daarnaast six pack buikspieren opgeleverd. Zie www.sixpackin70dagen.nl of vraag gratis Six Pack Start Pakket aan door op de afbeelding hieronder te klikken.

six_pack_start_pakket

Dit is hoe ik koude douche strategie gebruik:

  1. Kies één project. Één doel wat onmogelijk lijkt.
  2. Kies een datum om te beginnen.
    Neem je eerste koude douche die dag (De keren dat je met de staart tussen je benen afdruipt tellen niet)
  3. Begin het aantal douches te tellen, waarbij je 5 minuten onder de koude douche staat.
  4. Neem één 5 minuten koude douche elke dag gedurende 30 dagen
  5. Doe een keer gek en blijf voor de lol ook een keer 10 minuten staan
  6. Werk met focus en kracht aan je project, doe wat nodig is. Verander je leven en transformeer!
  7. Leef je droom, ga ervoor, wees de beste versie van jezelf

Wil je een exacte methode leren waarbij je naast goed leert ademen en meer innerlijke rust creëert ook leert omgaan met de koude?
Kijk dan eens op  http://wimhofademhaling.nl

koud douchen trainen

koud douchen trainen

Quote van Mark Twain die ik hierbij vind passen:

“Over 20 jaar heb je meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt, dan van wat je wel hebt gedaan. Dus gooi de trossen los en verlaat de veilige haven vang de wind in de zeilen, onderzoek droom en ontdek”

Koude douche therapie uitdaging

Koude douches nemen, iedere dag vanaf aanstaande maandag. Kies 1 onmogelijk ding. Walt Disney zei ook: “Its fun to do the impossible”. Doe het en rond het af!

Wil je fitter worden, gezonder, afvallen, strakke buik, six pack? Kijk dan op www.sixpackin70dagen.nl en begin met die uitdaging. Bekijk de video en bereidt je voor en start uiterlijk aanstaande maandag!

Ik ga de uitdaging aan! Jij ook?

Reken af met je angst dit weekend. We beginnen maandag. Ga iets onmogelijks doen en ga voor een fantastisch leven en doorbreek je angsten. Deze op het oog simpele oefening kan je leven veranderen.

Ga iets onmogelijks doen en wordt de beste versie vanzelf!…….. Of ga je liever thuis thuis op de bank zitten?

Laat me weten wat je van plan bent te doen in de reacties hieronder.

Fit worden?

Maak gebruik van de Gratis Start Pakket Training met 6 tips en video’s. Ben je een vrouw meldt je dan gratis aan via: STRAKKE BUIK START PAKKET en speciaal voor mannen is er een  SIXPACK START PAKKET

banner_onderkantblog_mannenbanner_onderkantblog_vrouwen

Laat een reactie achter via Facebook

Leave A Response

* Denotes Required Field